Дорога до школи

Дорога до школи завжди є справжньою пригодою, але інколи вона може містити небезпеку, про яку ти маєш знати для того, щоб бути у безпеці.

Такі прості речі, як правильний одяг та світловідбиваючий матеріал, можуть зробити твою дорогу до школи безпечнішою.

Уяви свою дорогу до школи. Скільки дорожніх знаків ти бачиш? Скільки світлофорів ти проходиш? Скільки разів ти повинен перейти вулицю? При цьому не забувай звертати увагу також і на машини, що рухаються.

Будь завжди помітним!

Особливо це стосується холодних і темних осінніх і зимових місяців. Ми радимо тобі носити світлий одяг, щоб водії машин тебе краще бачили у темряві.

Щоб зробити себе ще більш помітним для водіїв, доцільно пришити до одягу світловідвідбиваючий матеріал, який може врятувати твоє життя. Ти можеш, наприклад, зробити аплікацію з такого матеріалу та нашити її на свій одяг або прикріпити до рюкзака чи портфеля.

При увімкненому ближньому світлі водій автомобіля може побачити пішохода, який носить світловідбиваючий матеріал, з відстані 150 метрів. Якщо ж на тобі немає такого матеріалу, то водій машини побачить тебе лише з 30-ти метрів. А це дуже мало для того, щоб вчасно зупинити автомобіль.

Найважливіші дорожні знаки означають:

Стоп - ти повинен зупинитися та пропустити інших
Дати дорогу - їдь повільніше або зупинись і пропусти інших
Пішохідний перехід- ти повинен переходити дорогу саме у цьому місці
Доріжка для велосипедистів - ти повинен її використовувати для катання на велосипеді
Доріжка для пішоходів - ти повинен нею користуватися, коли йдеш пішки
Житлова зона - ти повинен їхати повільно і звертати особливу увагу на дітей, які грають на вулиці, та пішоходів

Дорога до школи на машині

Як юний міліціонер ти розумієш, що треба пристібатися ременем безпеки під час кожної поїздки у машині, причому незалежно від того, скільки ти будеш їхати: дві хвилини або дві години. Нагадуй про це також тим, хто їде поруч з тобою в автомобілі.

Тільки той, хто пристебнутий ременем безпеки перебуває у безпеці.

А чи знаєш ти, що дитина завжди має подорожувати лише у спеціальному дитячому сидінні?

Спитай у своїх батьків, чи є у них для тебе дитяче сидіння.

А чи знаєш ти, що дитина завжди має подорожувати лише у спеціальному дитячому сидінні?

Спитай у своїх батьків, чи є у них для тебе дитяче сидіння.

Дорога до школи на громадському транспорті

Багато дітей кожен день користуються громадським транспортом. Ось поради, які допоможуть тобі дістатися потрібного місця вчасно та безпечно:

  • вчасно виходь з дому;
  • після того, як ти вийшов із транспорту, наприклад шкільного автобуса, дочекайся, коли автобус від їде, і тільки після цього переходь дорогу;
  • не кричи, не бігай та не бийся на зупинці;
  • не ходи по краю тротуару;
  • не поспішай, коли входиш і виходиш із транспорту;
  • коли їдеш, намагайся сісти або міцно тримайся за поручень;
  • коли виходиш із транспорту, зверни увагу на машини, які проїжджають мимо;
  • якщо тебе забирають із зупинки батьки, то вони повинні чекати на тебе біля виходу із автобуса, а не на іншому боці вулиці.
Матеріали сайту http://www.babybezpeka.org.ua

Особливості травматизму в зимовий період. Як "правильно" падати.

З настанням зими "вуличний" травматизм сезонно зростав більш ніж в два рази. Згідно зі статистичними даними "зимовий" травматизм дає до 15 % захворюваності з тимчасовою непрацездатністю та у 20 % випадків є причиною інвалідності.

Через стан проїжджої частини вулиць дорожньо- транспортні травми взимку частішають до 3% в порівнянні з звичним 1 % При цьому вони стають не тільки більш частими , але і більш важкими - часто зі смертельним результатом.

У цей час переважають удари і переломи кісток (близько 15 %) , вивихи (близько 10).

Основні причини цих травм - падіння через незадовільний стан тротуарів , доріг

( неприбраний злежаний сніг , ожеледиця , вибоїни , ями , вибоїни ) .

Постраждалі переважно знаходяться в працездатному віці (близько 80 років). Діти віком до 15 років складають 2 % , а особи старше 60 років - близько 8 %. Найбільш часто, в порядку убування, зустрічається перелом променевої кістки в типовому місці , переломи щиколоток і ключиці , удари плечової кістки , переломи кісток гомілки і пошкодження зв'язкового апарату гомілковостопного і колінного суглобів , черепно - мозкові травми.

Підраховано , що можливість впливу на стан травматизму в цілому з боку медиків становить не більше 10 % , а інші 90 % залежать від інших чинників , які , в свою чергу , можна розділити на зовнішні і внутрішні.

• До першої групи відносять екологію , стан місць проживання , робочих зон , зон відпочинку , тротуарів , проїжджої частини , справності машин і механізмів .

• А внутрішніми є дотримання техніки безпеки , принципів безпечної життєдіяльності , правил дорожнього руху , принципів тверезого способу життя.

Статистика говорить , що основною причиною травматизму взимку є банальний поспіх .

Багато людей просто не помічають льоду , припорошеного снігом , внаслідок чого падають і отримують різні травми. У поспіху людина схильна не помічати навіть відкритого льоду. Крім того , значна частина травм пов'язана з громадським транспортом. Спіткаються і падають як при вході в автобус чи тролейбус , так і при виході з нього. Діти та молодь люблять прокотитися з розгону на слизькій доріжці , гірці. При цьому юрбою і збиваючи один одного. У такому випадку зазвичай відбуваються забої. Хоча й не завжди.

Найбільш поширені травми - переломи кінцівок - виникають через те , що падаючи , людина інстинктивно виставляє вперед руку і обрушується на неї всією вагою тіла. Аналогічно ніяково виставлена ​​нога ламається в області гомілки. У жінок цьому сприяє також носіння взуття на високих підборах . У ньому легко спіткнутися і впасти. Літні люди , через вікові особливості скелета ( підвищена крихкість , менша еластичність зв'язок і м'язового каркаса) , нерідко отримують дуже серйозні пошкодження. Вони частіше ламають хребет , шийку стегна. У літньому віці навіть невеликий удар може викликати перелом. У 95 % випадків це проявляється у жінок.

Змінивши ряд зовнішніх і внутрішніх факторів , можна убезпечити себе від травм в зимовий час. І якщо першу групу причин ми часто поміняти не в силах , то ряд внутрішніх факторів більшості потенційних потерпілих доступний. Нагадаємо, що необхідно дотримуватися принципів безпечної життєдіяльності , правила дорожнього руху і т. п.

Як потрібно падати " правильно" ?

Якщо відчуваєте , що падаєте , постарайтеся сісти - так зменшиться висота, з якої ви падаєте. Крім того , в момент падіння потрібно згрупуватися - притягнути підборіддя до грудей , приберіть кисті рук до живота , притисніть лікті до боків . Постарайтеся висунути плечі вперед і тримайте ноги разом. У поєднанні з присіданням це і дасть угруповання . Основна умова для правильного виконання - не боятися забиття заздалегідь.

Якщо, послизнувшись, ви втратили рівновагу, ні в якому разі не приземляйтеся на випрямлені руки ! Постарайтеся згрупуватися і зробити поворот в сторону , так , щоб удар прийшовся в бічну поверхню падаючого тулуба. Так ви убезпечите хребет , таз і кінцівки від перевантажень. Цей прийом рекомендується для людей старше 50 років.

Якщо ви падаєте на спину - притисніть підборіддя до грудей , а руки розкиньте можливо ширше. Це убезпечить вас від черепно -мозкової травми.

Якщо падаєте зі слизьких сходів, дуже важливо захистити обличчя і голову: постарайтеся прикрити їх руками. Не намагайтеся загальмувати падіння , розкидати руки і ноги - це тільки збільшить кількість переломів.

Як запобігти можливим травмам?

Запобігання травм можна віднести до сфери їх профілактики . І , як показує вся та ж всюдисуща статистика , це значною мірою знижує їх кількість. Для попередження зимового травматизму необхідно дотримуватися наступних простих правил :

Можна заздалегідь підготуватися до приходу зими і появі ожеледиці . Почати потрібно цю підготовку восени , для чого в місцях де ми знаходимося краще тримати завжди шматок лейкопластиру або шматок наждачного паперу разом з тюбиком моментального міцного клею.

Правильно підготовлена ​​підошва взуття захистить вас у походах по вулиці в ожеледь. При виборі зимового взуття в магазинах , бажано заздалегідь приділити особливу увагу, в першу чергу, підошві , оскільки ваше здоров'я набагато важливіше модного фасону. У багатьох взуттєвих магазинах підлога слизька за рахунок лежачого кахлю і якщо взуття ковзає по ньому , то бажано відмовитися від такого взуття . Не варто брати для щоденної ходьби в зимову ожеледь взуття на шпильках або з плоскою підошвою.

Якщо взуття не доводиться міняти , а підошва стерта або ковзає на дорогах покритих ожеледдю , то для безпечної ходьби можна прошипувати таке взуття в майстерні. Ну, і врешті-решт, щоб відчувати себе впевненіше при ходьбі в ожеледь можна самому надати чіпкості свого взуття . Для цього достатньо взяти тюбик моментального клею який продається в будь-якому кіоску і шматок наждачного паперу , приклеїти папір на підошву. Менш надійним засобом є стрічковий лейкопластир , він теж досить ефективний при походах в ожеледь. Треба пам'ятати що будь - яка підошва з часом стирається і щоб ходити в ожеледь впевнено треба періодично перевіряти свою підошву , в разі необхідності змінювати наждачку або пластир . Так само слід їх клеїти на суху чисту поверхню , інакше вони швидко відваляться .

Носити взуття бажано на плоскій підошві або на низькому квадратному каблуці. Краще , якщо підошва буде з великою ребристістю , яка не ковзає.

У ожеледицю ходити потрібно по- особливому - як би трохи ковзаючи , немов на маленьких лижах. Йти бажано якомога повільніше. Ковзати по льоду спеціально не варто - це збільшує обмерзання підошви. Пам'ятайте , чим швидше крок , тим більше ризик впасти.

Особам похилого віку, найбільш схильним до травматизму , рекомендується прикріплювати на підошву звичного взуття спеціальні «протиожеледні» накладки. Їх можна придбати у відповідних торгових точках.

Не поспішайте - золоте правило . Там , де поспіх , там починаються проблеми! Виходьте заздалегідь і навіть , якщо ви затримуєтеся в дорозі - не переживайте , кілька хвилин можуть зіграти роль тільки для безпеки вашого життя !

Стоячи на зупинці , тримайтеся далі від краю дороги. Коли буде під'їжджати тролейбус , ви можете ненавмисно посковзнутися і потрапити під колеса. Або той, хто стоїть поруч , може впасти і вхопитися за вас , і вниз ви полетите разом.

Слід дотримуватися техніки безпеки при занятті екстремальними видами спорту , використовувати всі необхідні захисні аксесуари ( налокітники , наколінники , шоломи і т. д. ) .

Важливо навчити дитину дотриманню техніки безпеки при катанні на лижах , ковзанах, санках. Не забудьте забезпечити дітей усіма необхідними засобами захисту. Дорослим необхідно вміти надати першу допомогу дитині .

Увага і обережність є основними засобами для профілактики травматизму, і не тільки зимового. А тому, виходячи на вулицю, особливо в ті дні , коли «плюс» змінюється на «мінус» або навпаки , потрібно оцінювати кожен свій крок! Пам'ятайте , найкраща профілактика зимових травм - це обережність і обачність!

Як правильно надати першу допомогу ?

Як свідчить статистика , більш ніж у половині випадків допомогу постраждалим від " зимових" травм , їх транспортування в медичний заклад проводяться неправильно . Це посилює тяжкість ушкоджень , ускладнює подальше лікування. Населення в цілому погано орієнтоване в питаннях надання першої медичної допомоги.

Суть першої допомоги залежить від виду травми: Забій . Це найбільш частий вид травми , виникає при ударі об твердий тупий предмет . Біль , звичайно невелика , виникає в момент удару або незабаром після нього. Набряк утворюється порівняно швидко , а синець з'являється через кілька годин. При травмі глибоких тканин може з'являтися через 2-3 дні. Здатність забитої кінцівки рухатися порушується незначно.

Перша допомога при ударі спрямована на зменшення крововиливу і зняття болів. Накладають тугу пов'язку і охолоджують місце забитого (міхур з льодом , холодний компрес , мокра серветка , холодний металевий предмет) . Забиту кінцівку фіксують для забезпечення спокою ( руку підвішують на косинку , суглоб фіксують 8 -подібної пов'язкою , шиною ) . Щоб синяк швидше розсмоктався , змастіть його гепароідом або троксевазином . Це не дасть згорнутися крові що витекла, і він швидко розсмокчеться без болю і припухлості в місці удару . Непоганий ефект дає нанесення на шкіру «сітки» з 0,25-0,5 % розчину йоду. Звичайний 5 % розчин йоду із пляшечки для цього потрібно розбавити спиртом або горілкою .

Удари голови , грудей і живота можуть супроводжуватися прихованими ушкодженнями , тому консультація лікаря обов'язкова !

Спостерігайте за утвореним на місці удару синцем . Якщо він з плином часу змінює забарвлення від червоного через ліловий , вишневий і синій до жовто-зеленого , значить все в порядку. Якщо ж він тільки більше червоніє або при цьому посилюється набряк і біль , то , можливо , починається нагноєння - негайно зверніться до лікаря.

Вивихи ( стійке зміщення кінців кісток , що входять до складу будь-якого суглоба ) відбуваються при падінні , ударі , а іноді і при незручному русі . З'являються різкий біль у момент травми та інтенсивний - в перші години після неї. Звичайні рухи в суглобі стають неможливими. Суглоб деформований, його обриси в порівнянні зі здоровим змінені. Перша допомога повинна бути спрямована на зменшення болів і на затримку розвитку набряку. Для цього на суглоб кладуть холод і фіксують кінцівку ( руку підвішують на косинку , прибинтовують до грудей ; а ногу обкладають м'якими предметами і залишають в тому положенні , в якому вона опинилася ) . Потім необхідно терміново доставити потерпілого в травмпункт або лікарню . Ні в якому разі не намагайтеся самі вправити вивих , якщо у вас немає відповідних знань і навичок.

Переломом кістки називається насильницьке порушення її цілісності. Переломи бувають закритими - без порушення шкірних покривів і відкритими - з їх розривом. Про перелом дасть знати гострий біль в постраждалій кінцівці, що посилюється при найменшій спробі поворухнути нею . Через це рухи стають неможливими. Ззовні кінцівка має неприродну форму за рахунок зміни її осі і укорочення (зазвичай ) в результаті скорочення м'язів. При відкритих переломах завжди є рана , у якій іноді видно кінець уламка кістки.

Перша допомога полягає в забезпеченні фіксації і спокою зламаної кінцівки . Спорудіть шину з того , що є під рукою - палиці , дошки , великої гілки . За допомогою хустки , шарфа , ременя прив'яжіть її так , щоб шина захопила два сусідніх суглоба. Наприклад , при переломі кісток гомілки накладіть шину з захопленням колінного і гомілковостопного суглобів. Так вони будуть нерухомі , і кісткові уламки не зможуть зміщуватися , травмуючи навколишні тканини і завдаючи біль . Особливе значення шина має при пошкодженні стегна. Якщо поблизу немає нічого , що хоча б віддалено нагадувало майбутню шину , прив'яжіть ( прібінтуйте ) травмовану ногу до здорової , а руку при переломі плечової кістки - до тулуба. Тільки після цього потерпілого можна перенести до машини і відправити до лікарні.

На закінчення хотілося б усім нам побажати не потрапляти в подібні ситуації. І пам'ятайте , що ваше здоров'я знаходиться , перш за все , у ваших руках. Будьте уважні на дорогах!

Кiлькiсть переглядiв: 472